FAQ voor VoWiFi

VoWiFi
Wat is VoWiFi?
VoWiFi, of Voice over Wi-Fi, is een technologie die het mogelijk maakt om spraakoproepen te maken en ontvangen via een Wi-Fi-netwerk in plaats van een mobiel netwerk. VoWiFi kan de kwaliteit en van uw oproepen verbeteren, vooral in locaties waar het mobiele signaal zwak of niet beschikbaar is. VoWiFi ondersteunt ook een naadloze overdracht tussen WiFi en 4G-netwerken zodat u uw gesprek kunt voortzetten zonder onderbreking.

 

Wie kan VoWiFi bij de lancering gebruiken?
In eerste instantie bieden we VoWiFi alleen aan voor iPhones met iOS 17 of nieuwer, op het KPN-netwerk. Ons netwerk kan alle apparaten ondersteunen, maar niet alle apparaten kunnen VoWiFi op ons netwerk gebruiken. We werken samen met verschillende fabrikanten van mobiele telefoons, zoals Samsung, om het op onze netwerkcode te laten werken. We hebben momenteel nog niet alle Android-telefoons / -modellen getest, dus er kunnen enkele uitzonderingen zijn waar VoWiFi wel wordt ondersteund, maar voor nu beginnen we met iPhones.

 

Moet ik iets doen om VoWiFi op mijn apparaat in te schakelen?
Om VoWiFi te gebruiken, moet u het volgende inschakelen in hun telefoon instellingen.
  1. Ga naar Instellingen / Mobiel netwerk
  2. Kies uw simkaart
  3. Schakel Wi-Fi Bellen in

 

Werkt VoWiFi tijdens roaming?
VoWiFi wordt niet ondersteund tijdens roaming.

 

Zijn VoWiFi-gesprekken gratis?
VoWiFi-gesprekken worden in rekening gebracht volgens uw mobiele abonnement, net als gewone mobiele gesprekken. U kunt VoWiFi gebruiken om elk telefoonnummer te bellen, of het nu een vast of een mobiel nummer is. VoWiFi gebruikt niet uw mobiele data.
Meer weten?

Bekijk onze diensten en kom te weten hoe wij u van dienst kunnen zijn!

VoIP toestellen nodig? Kies voor VoIP lease!

Ondersteun uw klanten optimaal en verbeter de klantrelatie dankzij onze VoIP oplossing.

Onze partners

De kwaliteit van ons platform, de data en onze service wordt mogelijk gemaakt door onze partners. Samen bieden we u zekerheid op dagelijkse basis.